Eenvoudig samenwerken aan gestructureerde content met SDL Tridion Docs 14

Het toonaangevende componentgebaseerde contentmanagementsysteem van SDL biedt een nieuwe Draft Space en Review Space voor integrale samenwerking tussen alle teams en bijdragers binnen een organisatie

SDL (LSE: SDL), een wereldwijde marktleider op het gebied van contentcreatie, -vertaling en -levering, heeft vandaag de nieuwste release aangekondigd van SDL Tridion Docs. Kenniswerkers en contentexperts kunnen nu hun voordeel doen met gestructureerde authoring in een uniforme omgeving waarin samenwerking centraal staat. SDL Tridion Docs 14 is een toonaangevend componentgebaseerd contentmanagementsysteem waarmee alle bijdragers binnen een organisatie gezamenlijk alle typen gestructureerde content kunnen schrijven en reviseren.

Met SDL Tridion Docs 14 kunnen bedrijven op intelligente wijze gestructureerde content maken, vertalen en leveren. Denk hierbij aan financiële en juridische documenten, technische productdocumentatie en e-learningmateriaal waaraan vaak tientallen mensen bijdragen, van schrijvers tot deskundigen, vertalers en revisoren. Schrijvers kunnen in verschillende talen content opstellen met iedere gewenste indeling en uitvoer, waaronder AI-applicaties, smartapparaten en verbonden apparaten, en tegelijkertijd voorkomen dat content dubbel wordt gemaakt binnen het bedrijf.

Het platform neemt ook het risico weg op de fouten en vertragingen die vaak gepaard gaan met het delen van informatie via e-mail, bestanden en spreadsheets. De nieuwe functie Collective Spaces omvat een Draft Space- en Review Space-interface voor een soepeler bewerkings-, revisie- en goedkeuringsproces. Bijdragers kunnen hun werk dus eenvoudiger en efficiënter doen. Ook mensen die incidenteel content bijdragen en contentexperts kunnen nu gestructureerde content schrijven, reviseren en bewerken, zonder kennis van of rechtstreekse interactie met de onderliggende DITA-XML.

"Het maken en bewerken van gestructureerde content is normaal gesproken voorbehouden aan een kleine groep medewerkers. Zo worden de integriteit en het versiebeheer van een document gewaarborgd. Maar voor bijvoorbeeld een jaarverslag zijn ook bijdragen nodig van de teams voor corporate finance, investeerdersrelaties en juridische zaken. Voor een technisch document zijn ook bijdragen van meerdere engineers vereist, die niet per se de vereiste kennis hebben om gestructureerde content te bewerken", aldus Jim Saunders, Chief Product Officer bij SDL. "Met de nieuwe functie Collective Spaces in SDL Tridion Docs 14 kan iedereen eenvoudig content reviseren en bewerken, of het nu om een heel document of alleen een specifiek gedeelte gaat. Dit werkt erg flexibel, waardoor het minder tijd kost om een document op te stellen, te vertalen en af te ronden."

Belangrijkste voordelen van SDL Tridion Docs:

SDL Tridion Docs 14 is ontworpen voor bedrijven die kampen met het beheer van een groeiende hoeveelheid content. U profiteert van allerlei voordelen, waaronder:

• De mogelijkheid om digitale werkruimten te creëren, zodat medewerkers en partners of vertegenwoordigers wereldwijd naadloos via intranet/extranet kunnen samenwerken aan informatie
  • Optimale vindbaarheid en volledige audit trails van bedrijfskritieke informatie, zodat informatie veilig blijft
  • Beveiligde levering van nauwkeurige en contextuele informatie aan individuen, op basis van metadata en taxonomie

Dit zijn enkele functies van Draft Space:

• Weergave van geheel document: In tegenstelling tot de meeste contentmanagementsystemen waarin alleen afzonderlijke onderwerpen of componenten worden weergegeven, kunnen bijdragers moeiteloos een gehele publicatie doorbladeren en overal wijzigingen aanbrengen.
  • Intelligente gebruikservaring: Bijdragers hebben toegang tot essentiële functies op basis van hun activiteiten en bevoegdheden. Indien nodig kan alleen toegang worden geboden tot de gedeelten die ze moeten bewerken.
  • Uitstekend configureerbaar: Draft Space biedt eenvoudige integratie met andere oplossingen en systemen om dashboards te maken, de prestaties te bewaken en bedrijfsinzichten te verkrijgen.
  • Beter zicht op naleving en audit trails: U krijgt in één oogopslag een compleet beeld van kritieke informatieworkflows met rapporten over revisieopmerkingen, suggesties en de bijbehorende oplossingen.

Dit zijn enkele functies van Review Space:

• Revisieoverlays: Bieden meerdere revisoren de mogelijkheid om gelijktijdig feedback te geven over dezelfde content. De auteur houdt de controle over de definitieve content en kan revisieopmerkingen hier naar eigen goeddunken in verwerken.
  • Uiterst schaalbaar: Het systeem biedt ondersteuning voor samenwerking tussen zowel teams op dezelfde locatie als wereldwijd verspreide teams en teams van andere organisaties.
  • Gebruiksgemak: Ga direct bedrijfsbreed aan de slag met gestructureerde workflows voor het schrijven en reviseren van content – er is nauwelijks training nodig.
  • Integrale samenwerking: Centraliseer een gestructureerde samenwerkingsworkflow in het hele bedrijf met eenvoudige schrijf- en revisieprocessen.

"Een van de belangrijkste trends op dit moment is dat contentteams de behoefte hebben om systemen voor gestructureerde authoring toegankelijk te maken voor gebruikers zonder technische kennis. Door bijdragers de optie te bieden om content in componenten te schrijven en te reviseren, kunnen organisaties veel flexibeler werken. Het proces wordt iteratief en de traditionele watervalmethode is verleden tijd", zegt Tony White, oprichter van analysebureau Ars Logica. "We evalueren SDL Tridion Docs 14 momenteel en zullen binnenkort onze bevindingen publiceren: hoe hebben grote, verspreide teams baat bij dit intelligente nieuwe model?"

SDL Tridion Docs is een DITA- en componentgebaseerd contentmanagementsysteem. Het centraliseert de creatie, vertaling en levering van gestructureerde content, waardoor bedrijven eenvoudiger bedrijfskritieke informatie kunnen beheren en leveren: regels, beleid, procedures, productinformatie en meer – en dat op grote schaal en in meerdere talen. De klanten van SDL Tridion Docs zijn afkomstig uit uiteenlopende branches, zoals hightech, life sciences, automotive, industriële productie en financiële dienstverlening. Meer dan 80% van de klanten van SDL haalde met SDL Tridion Docs binnen 18 tot 24 maanden rendement op hun investering.

SDL Tridion Docs

Ontdek hoe SDL Tridion Docs internationale teams in staat stelt samen te werken in een omgeving voor gestructureerde authoring.

Whitepaper van IDC

Bent u klaar om een nieuwe contentaanpak te implementeren en AI in uw bedrijf te integreren?

Over SDL

SDL (LSE: SDL) is wereldwijd koploper in de creatie, vertaling en levering van content. Al meer dan 27 jaar helpen we bedrijven effectief te communiceren en significant betere resultaten te behalen. Dit doen we door klanten overal ter wereld relevante ervaringen te bieden op meerdere contactpunten.

Wilt u meer weten? Ontdek op sdl.com/nl waarom 90 van de 100 grootste internationale bedrijven op ons werk vertrouwen. Volg ons op Twitter, LinkedIn en Facebook

Copyright © 2020 SDL plc. Alle rechten voorbehouden. De naam SDL en het logo en product- en servicenamen van SDL zijn handelsmerken van SDL plc en/of haar dochterondernemingen en zijn mogelijk gedeponeerd. Overige bedrijfs-, product- of servicenamen zijn het eigendom van hun respectieve eigenaren.